اخبار استان

امسال، آموزش معارف نهج‌البلاغه را اولویت دادیم

عبداللهی گفت: قبل از حضور دانشجویان در دانشگاه، طی جلساتی در اختیار دانشجویان گذاشته شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری آوای قومس، با اشاره به ورود دانشجومعلمان جدید به دانشگاه، از افزایش جذب و حضور دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه فرهنگیان استان سمنان خبر داد و گفت: امسال ۲۵۰ دانشجومعلم جدید در این دانشگاه به تحصیل خواهند پرداخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان سمنان افزود: این دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی و به مدت چهار سال دوره خود را طی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک برنامه ویژه جهت آشنایی بیش‌تر دانشجومعلمان با معارف قرآن انجام شد، اظهار کرد: امسال نیز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر کلاس‌هایی جهت آمورش نهج‌البلاغه برنامه‌ریزی شده است‌.

عبداللهی همچنین تصریح کرد: قبل از حضور دانشجویان در کلاس‌های درس طی ۱۰ جلسه و هر جلسه حدوداً ۱۰ دقیقه معارف مورد نیاز جامعه از حکمت‌های نهج‌البلاغه با بیان اساتید خوب کشوری در اختیار آن‌ها گذاشته شد.

وی آشنایی بیش‌تر دانشجومعلمان با حکمت‌های نهج‌البلاغه، ترویج فرهنگ انس با نهج‌البلاغه در بین دانشجویان و ایجاد فضای معنوی در کلاس درس را از اهداف این طرح عنوان کرد‌.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری این دوره مهم برای ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت‌نفر آموزش دیدند و از آن‌ها آزمون نیز گرفته شد که برنامه ریزی و انجام آن، کار بزرگ و جدیدی بود که به همت نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه به‌خوبی و کامل برگزار شد.

عبداللهی به‌ توجه زیاد دانشگاه فرهنگیان استان سمنان به فریضه مهم اقامه نماز اشاره کرد و افزود: در دانشگاه فرهنگیان استان سمنان هر سه وعده نماز به‌صورت جماعت برگزار می‌شود.

به گفته او، به جهت این که معلم الگوی دانش‌آموزان و مربی آینده‌سازان کشور است تأکید و برنامه‌ریزی بیش‌تری برای اقامه فریضه الهی در این دانشگاه شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا