اخبار شهرستانسیاسی

انتخابات را به میدان‌خدمت تبدیل کنید

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات باید به صحنه‌ مسابقه برای خدمت به مردم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) با اشاره به ضرورت رعایت برخی نکات با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، افزود: در تبلیغات انتخابات به «تبیین» پرداخته شود و نه تخریب، چارچوب‌های نظام از سوی نامزدها و طرفداران رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات نقد باید بر سر گفتمان و برنامه‌ها باشد و نه نقد افراد، ادامه داد: مرزبندی با دشمن فراموش نشود، برخی در گذشته در زمین دشمن بازی کردند، در حالیکه امروز نیاز است زمینه امیدواری فراهم شود و نه تفرقه.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه در تبلیغات دشمن بر قطع ارتباط ملت و دولت ایران تاکید می‌شود، یادآور شد: همانطور که خون شهید رئیسی همه توطئه‌ها را به هم ریخت و با حضور میلیون‌ها ایرانی در تشییع پرشکوه، ارتباط مردم و نظام تثبیت شد و دشمن پاسخ دندان‌شکن گرفت، صحنه انتخابات نیز باید همینگونه باشد.

وی اضافه کرد: شور و همدلی که در قدردانی از رییس جمهور شهید در جامعه شکل گرفت، باید ادامه یابد و در انتخابات ریاست جمهوری روحیه انقلابی به نمایش گذاشته شود و صحنه حداکثری شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حضور و شور مردم در تشییع آیت‌الله رئیسی در پای صندوق رای هم تکرار شود، افزود: عروج ناگهانی رییس جمهور همه را داغدار کرد و مردم ناراحت شدند، اما در سایه مشکلات خداوند لطف‌هایی دارد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با تاکید بر اینکه زمانی عده‌ای دنبال ارتباط با آمریکا بودند و در زمان شهادت سردار سلیمانی سیاست استکبارستیزی مورد تایید مردم قرار گرفت، ادامه داد: باید حضور یکپارچه انتخابات مطلوب اتفاق بیفتد تا دشمن ناامید شود و بفهمند با وجود برخی مشکلات، مردم طرفدار نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد که رییس جمهوری باید انتخاب شود که بتواند مباحث اقتصادی و اجتماعی رییس جمهور شهید را ادامه دهد.

نفوذ صهیونیسم‌ستیزی تا قلب آمریکا و اروپا

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در این موضوع که طوفان الاقصی برنامه ابرقدرت‌ها را برهم‌زد و به جهان ماهیت صهیونیسم را نمایان کرد، افزود: اکنون جنایت صهیونیست‌ها برای دنیا آشکار شده است، اگر روزی فقط در ایران «مرگ بر اسرائیل» می گفتیم، امروز این شعار از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سرداده می‌شود و حتی در دانشگاه‌های ژاپن به زبان فارسی این شعار را سرمی‌دهند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد اضافه کرد: رژیم غاصب اسرائیل بزرگترین جنایت را طی ۲۴۰ روز رقم زد و ده‌ها هزار مسلمان را به خاک و خون کشاند و مورد حمایت آمریکا هم بوده است.

وی به وضعیت خفت‌بار صهیونیسم اشاره و بیان کرد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا به دنبال شکست حماس بود و اکنون دنیا اعتراف می‌کند که حماس پابرجا ایستاده است و صهیونیسم محکوم به شکست است. رژیم اشغالگر در وضعیتی قرارگرفته که اگر آتش‌بس را بپذیرند باخته‌است و اگر نپدیرند هم بیشتر باخته‌است.

در صحنه فرهنگ همه پای کار باشند

امام جمعه موقت سمنان به سالروز انقلاب فرهنگی در خرداد ۱۳۵۹ به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود و در نتیجه کودتای نظامی شکل نگرفت و با نگاه دینی پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم انقلاب را صادر کنیم، کار فرهنگی بزرگ نیاز دارد، ادامه داد: دشمن از حمله نظامی به ایران اسلامی ناامید است و توانمندی نظامی کشور به جایی رسیده که ترس در دل دشمن انداخته است و تجربه شکست در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن اکنون تهاجم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در برنامه دارد و می‌خواهد ضربه بزند، افزود: توان نظامی ایران اسلامی به جایی رسیده که اگر اسرائیل بی‌ادبی ‌کند، موشک‌های ایران در قلب اسرائیل اهداف را نشانه می‌رود.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با طرح این سوال که چرا دشمن از جنگ نظامی ناامید است و به کار فرهنگی روی‌آورده است، افزود: زمانی کشور سیم خاردار در دوران دفاع مقدس نداشت، اما امروز دنیا توان نظامی ایران را پذیرفته و حتی سلاح‌های پیشرفته برای دیگر کشورها داریم و دنیای استکبار از این وحشت دارد.

وی تاکید کرد: در مساله فرهنگ هم باید مکتب اهل بیت(ع) را سرلوحه قرار دهیم تا اگر فرهنگ بیگانه‌ای آمد هضم شود. در تهاجم نظامی همه وارد صحنه شدند و دولت و ملت برای مهار دشمن یکپارچه بودند، در حمایت از جنگ تحمیلی حتی زیرپله‌ها به سنگر تبدیل شد و بانوان پشتیبان جبهه‌ها بودند. همه وارد صحنه شدند و منتظر حرکت دولت نبودند، اما در صحنه فرهنگی این اتفاق و همبستگی رخ نداد و همه خود را حلقه‌های زنجیر و بخشی از کتاب فرهنگ ندیدند.

امام جمعه موقت سنان افزود: وارث فرهنگ و مکتب ائمه اطهار(ع) هستیم و همه باید در صحنه باشند تا قوی شویم و دشمن به فکر تهاجم فرهنگی نباشد. اگر فرهنگ بیگانه‌ای هم بیاید باید رنگ و بوی اسلام بگیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا