اجتماعیاخبار شهرستانسبک زندگی

خیرآباد، تجسم‌خلاقیت در صنایع‌دستی

مردم روستای خیرآباد سمنان، نخستین خانه صنایع دستی استان را راه اندازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای‌قومس در هفته صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پنج طرح در ۵ استان کشور بصورت برخط به بهره برداری رسید که یکی از این طرح‌ها خانه صنایع دستی روستای خیر آباد سمنان بود که باحضور برخط وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

به گفته سمانه سلطانی پور معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان این خانه صنایع دستی دررشته‌های نمدمالی، چرم، سفال، سرامیک فعالیت دارد.

سلطانی پوربا بیان اینکه این روستا ظرفیت اشتغال برای تمام افراد بیکار در حوزه صنایع دستی را دارد گفت: این خانه صنایع دستی در دو بخش فروشگاهی و آموزشگاهی و با اعتباردو میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۱۰ نفرفعال خواهد بود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بااشاره به روند افزایشی کارگاه‌ها و تولیدات صنایع دستی در این روستا افزود: تبدیل روستای خیرآباد سمنان به روستای ملی صنایع دستی از اهداف مورد نظر است وبا توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در این روستا، گردشگران نیز می‌توانند با روند تولید صنایع دستی مورد علاقه خود آشنا شوند و هم مستقیم از تولیدکنندگان خرید کنند.
روستای خیرآباد در یک کیلومتری سمنان واقع شده و بیش از ۳ هزار ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

منبع: صدا و سیما

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا