اجتماعیاخبار شهرستانسبک زندگی

در هفته کودک (دوره تربیت رسانه‌ای کودک) برگزار شد

دوره آموزشی تربیت رسانه‌ای کودک دیجیتال هم‌زمان با هفته ملی کودک با رویکرد نقد و بررسی انیمیشن‌های جدید کودکان در سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، دوره آموزشی‌ «تربیت رسانه‌ای کودک دیجیتال» هم‌زمان با هفته ملی کودک با دعوت از سیده‌مریم سیادت مدرس سواد رسانه با رویکرد نقد و بررسی انیمیشن‌های جدید کودکان ویژه اولیا با حضور آرزو مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی استان در سمنان برگزار شد.

سیادت هدف از برگزاری این دوره را آگاه‌سازی والدین درخصوص تأثیرات رسانه‌های دیجیتال بر کودکان و بررسی روش‌های تربیتی مؤثر در مواجهه با این فناوری‌ها برشمرد و علاوه بر ارائه مباحث آموزشی پیرامون مدیریت استفاده کودکان از رسانه‌های دیجیتال، ضرورت سواد رسانه و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی به نقد و تحلیل انیمیشن‌های جدید کودکان پرداخت.

مدرس سواد رسانه ضمن بررسی محتوایی انیمیشن‌های محبوب کودکان و بیان نکات مثبت و منفی آن ازجمله تأثیرات فرهنگی، آموزشی و اخلاقی برای والدین، از آن‌ها خواست تا در انتخاب محتوای مناسب برای فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند.

محترم میرحاج معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمنان نیز با تأکید بر اهمیت نظارت والدین بر محتوای رسانه‌ای مصرفی کودکان اظهار داشت: انیمیشن‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت و نگرش کودکان دارند و والدین باید با دقت و آگاهی، محتوای مناسب را انتخاب کنند.

گفتنی است، در بخشی از نشست، والدین پرسش‌های خود را در زمینه رسانه‌های دیجیتال و انیمیشن‌های کودکانه بیان کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا