اخبار استاناخبار شهرستانفرهنگ و هنر

مراسم “مهمانی لاله‌ها” در استان سمنان

همزمان با هفته دفاع مقدس آئین عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا "مهمانی لاله‌ها" در گلزار شهدای سراسر استان به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری آوای‌قومس، مراسم ملی و سراسری “مهمانی لاله ها” همسو با دیگر نقاط میهن اسلامی عصر پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمامی گلزارهای استان سمنان برگزار شد.
این آئین در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان ساعت ۱۶ و سی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، مدیران، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.
در این مراسم حسین شکرویان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان طی بیاناتی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اظهار خیر مقدم به مدعوین گفت: دفاع مقدس سند استقلال طلبی و آزادگی در سایه اسلام عزیز از سوی ملتی است که با تقدیم جان و مال خویش با پایبندی به ارزش های الهی توانست دشمنان تا بن دندان مسلح را به شکست بکشاند.
وی افزود: امروز وظیفه ما این است که با حفظ ارزش های نشات گرفته از خونهای مطهر شهیدان، زنده نگهداشتن یاد و نام و راه شهیدان و ایثارگران، تکریم و تجلیل از خانواده های ایشان، روحیه ایثار و شهادت را در بین نسل های انقلاب اسلامی ترویج داده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب سازیم.
حجت الاسلام نوروزی فرد، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد استان نیز طی سخنانی گفت: امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهیدان هستیم لذا با حضور در جمع همرزمان شهدا ضمن ادای احترام، با آرمانهای متعالی آن بزرگواران نیز تجدید میثاق می کنیم.
وی تصریح کرد: صبر و استقامت خانواده های شهدا مثال زدنی است؛ لذا با شهدا عهد و پیمان می بندیم تا ادامه دهنده راهشان باشیم.
این مراسم با اجرای سرود حماسی توسط گروه سرود “نغمه امید” ، ادای احترام و گلباران تربت پاک شهیدان خاتمه یافت.

منبع: ایثار

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا