اخبار استاناقتصادی

فعالیت ۴شرکت توسعه‌عمران در استان

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از فعالیت شرکت‌های توسعه عمران مردمی در چهار شهرستان استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری آوای‌قومس، علی نورانی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال یعنی ارتقای مشارکت مردم در اقتصاد به خصوص در مقوله تعاونی‌ها بیان کرد: نگاه ویژه ای در دولت سیزدهم به مقوله تعاونی‌ها در استان سمنان ایجاد شده است.

وی افزود: یک چهارم تسهیلات تبصره ۱۸ از قانون بودجه ۱۴۰۲ و همچنین ۲۵ درصد از قانون بودجه ۱۴۰۳ به صورت قرض الحسنه به تعاونی‌ها یکی از اقدامات صورت گرفته در استان سمنان در راستای تقویت زیرساخت‌های بخش تعاون و مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است.

سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه تعاونی‌های توسعه عمران در استان سمنان یکی از تأکیدات ویژه ما برای تحقق شعار سال در استان سمنان و مشارکت اقتصادی مردم در زمینه تولید و خدمات است، تاکید کرد: هم اکنون شهرستان‌های میامی، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار دارای تعاونی‌های توسعه عمران هستند.

نورانی با بیان اینکه متأسفانه در مهدیشهر و گرمسار شاهد فعالیت بسیار پر رنگ شرکت‌های توسعه عمران هستیم اما در دیگر شهرستان‌های استان سمنان این جدیت وجود ندارد، تاکید کرد: نیاز داریم که در شرکت‌های توسعه عمرانی به ویژه در شاهرود و میامی به واسطه بافت کشاورزی و تعداد بالای روستاها تغییر رویه‌هایی رخ دهد.

وی افزود: در صورتی که شرکت‌های توسعه عمران ایجاد و یا برنامه‌های جدید تری را برای عملیات اعلام کنند خواهیم توانست تحولات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم و ما هم به عنوان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از این تغییر رویه‌ها حمایت خواهیم کرد.

دبیر شورای تعاون استان سمنان همچنین درباره مزیت‌های این نوع شرکت‌ها بیان کرد: تعاونی‌های توسعه عمران یکی از ظرفیت‌های خوب ما در مقوله استفاده از سرمایه‌های مردمی در تولید و خدمات است که این امکان را می‌دهد تا مردم هم بتوانند از سرمایه گذاری ها و اقدامات صورت گرفته در آنها منفعت ببرند.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا