ازسوی رگولاتوری؛نتایج ارزیابی اپراتورهای اینترنت و موبایل اعلام شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۹۷ را منتشر کرد.

 

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، بی‌سیم و تلفن همراه در شش ماهه دوم سال ۹۷ را اعلام کرد.

وی گفت: در این ارزیابی که به منظور شفاف‌سازی وضعیت موجود اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی، تقویت فضای رقابتی میان اپراتورها و ارتقای کیفیت خدمات انجام شده است، شرکتهای شاتل، آسیاتک، رهام داتک، پیشگامان، صبانت، پارس آنلاین، های وب، فن آوا، مخابرات ایران و حلما گستر به ترتیب رتبه‌های یک تا ده را در حوزه خدمات اینترنت ثابت و شرکتهای ایرانسل و مبین‌نت در حوزه خدمات اینترنت بی‌سیم به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند.

حقی افزود: در حوزه خدمات اینترنت ثابت تنها ۱۰ اپراتور تاثیرگذار که دارای بالاترین سهم بازار بودند مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در حوزه خدمات تلفن همراه نیز شرکتهای همراه اول، خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل به ترتیب رتبه اول تا سوم را به دست آوردند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری رگولاتوری درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها تصریح کرد: اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در دو بعد مشتری و رگولاتوری ارزیابی شده‌اند که البته شاخصهای بعد مشتری وزن بیشتری دارد.

وی در تشریح شاخصهای ارزیابی این ابعاد گفت: اپراتورها در بعد مشتری با شاخصهای عملکردی، رضایت مشتری، وضعیت بازار و پشتیبانی مشتری و در بعد رگولاتوری با شاخصهای میزان پایبندی به قوانین و مقررات، تعهدات توسعه و اجرا، تعهدات مالی و ارزیابی‌های ادارات کل تنظیم مقررات مناطق سنجیده شده‌اند.

حقی با اشاره به استمرار ارزیابی‌ها تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بازه‌های زمانی ارزیابی اپراتورها را کوتاهتر کرده و ارزیابی‌های بعدی را به صورت فصلی و در بازه زمانی ۳ ماهه انجام دهیم.