اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستان

سمنان عزادار پیامبر و امام حسن است

مراسم عزاداری رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور خیل عظیم عاشقان و دلدادگان اهل بیت در سراسر استان سمنان همراه با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش پایگاه‌خبری آوای‌قومس، سمنان دیشب و امروز با برگزاری مراسم عزاداری به سوگ رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (سلام الله علیهما) نشست.

همچنین مراسم سوگواری ارتحال ملکوتی حضرت رسول (ص) وشهادت امام حسن مجتبی (ع) شنبه شب در مساجد و حسینیه‌های شهرها وروستاهای استان سمنان با مشارکت انبوه از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برگزارشد.

سوگواران در سمنان مرکز استان سمنان در نقاط مختلف از جمله در شبستان امام زاده یحیی بن موسی (ع) و دیگر بقاع متبرکه این شهر آیین های با شکوه عزاداری در این شب برگزار کردند.

صبح امروز نیز مراسم دسته‌روی و عزاداری سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از میدان سعدی به سمت امامزاده یحیی(ع) سمنان و با حضور فرماندهان و کارکنان یگان‌های نظامی و انتظامی استان سمنان و جمعی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(س) در سمنان برگزار شد.

این مراسم‌های عزاداری همچنین امروز در حسینیه‌ها و مساجد و تکایای استان سمنان برگزار شده و همچنان با حضور گسترده عزاداران نبوی و حسنی در حال برگزاری است.

مداحی و سخنرانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شخصیت‌های برجسته مذهبی در جای جای این استان از فضایل اخلاقی پیامبر گرامی اسلام (ص) و خصایص نیکوی امام دوم ما شیعیان امام حسن مجتبی (ع) گفتند و تنها راه نجات بشریت را در تمسک به اهل بیت عنوان کردند.

سخنرانان این آئین‌های عزاداری همچنین تأکید کردند که باید مرام و مسلک امامان و معصومان (ع) در جامعه تداوم یابد تا به درستی بتوانیم سره را از ناسره تشخیص دهیم.

همزمان با ۲۸ ماه صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش، آئین خاص از جمله پخت غذاهای نذری و توزیع بین نیازمندان به همین مناسبت در سطح  استان سمنان انجام شد.

منبع: تسنیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا