اخبار استانسفر

۱۶ شهریور، شلوغ‌ترین روز جاده‌ها بود

مقیمی، از تردد بین استانی بیش از ۴.۳ میلیون خودرو از محورهای این استان در آخرین ماه تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای‌قومس، مهدی مقیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماه شهریور در مجموع  تردد بین استانی چهار میلیون و ۳۴۷ هزار وسیله نقلیه توسط سامانه‌های ترددشمار استان سمنان، ثبت شده است.

وی از جمعه ۱۶ شهریورماه به عنوان پرترددترین روز یک ماهه شهریور نام برد و افزود: متوسط تردد ساعتی در محورهای استان سمنان در یک ماهه شهریورماه نیز دو هزار و ۶۵۶ وسیله نقلیه ثبت شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مهدی مقیمی با اشاره به میزان تردد ناوگان باری در این یک ماهه ادامه داد: سهم تردد وسائل نقلیه سنگین از ترددهای استان در شهریورماه ۱۴.۹ درصد بوده است.

وی از محور گرمسار-آرادان به عنوان شلوغ‌ترین محور استان در آخرین ماه تابستان نام برد و گفت: محور گرمسار-آرادان طی شهریورماه امسال با میانگین تردد روزانه ۲۸ هزار و ۸۶۴ تردد، پرترددترین محور در بین محورهای مواصلاتی استان در یک ماهه شهریور بوده است.

مقیمی به مقاصد سفر خارج از استان خودروهای با پلاک استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آمار رسمی خودروهای با پلاک استان سمنان در یک ماهه شهریور امسال بیش از هر استان دیگری، راهی پایتخت جمهوری اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه مقصد ۲۹ درصد سفر خارج استانی خودروهای پلاک استان سمنان در یک ماهه شهریور، شهرهای مختلف استان تهران بوده اظهار کرد: بعد از تهران، شهرهای مختلف استان مازندران با ۱۸ درصد دومین مقصد خودروهای با پلاک استان سمنان بودند.

مقیمی از استان گلستان به عنوان سومین مقصد خودروهای پلاک استان سمنان نام برد و افزود: استان گلستان با ۸ درصد در رتبه سوم مقاصد سفر خودروهای پلاک استان سمنان قرار دارد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، اضافه کرد: همچنین خراسان رضوی با هشت درصد در رتبه چهارم و استان قم نیز با ۶ درصد در رتبه پنجم مقاصد برتر خودروهای با پلاک استان سمنان در شهریورماه قرار داشتند.

وی با بیان اینکه ۶۹ درصد کل سفرهای استان سمنان در شهریور به این پنج استان اختصاص داشته اظهار کرد: سهم ۲۶ استان دیگر از سفر خودروهای با پلاک سمنان نیز در مجموع ۳۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر سامانه‌های ارتباطی  سازمان راهداری و خصوصا تلفن گویای ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآوری کرد: در یک ماهه شهریورماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۸۰۷ نفر از از خدمت تلفن گویا ۱۴۱ مرکز سمنان استفاده کردند.

منبع: راه و شهرسازی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا