اخبار استانجهانفرهنگ و هنر

شهیدان مقاومت، درس ایستادگی می‌دهند

سردار شوقانی گفت: شهیدان جبهه مقاومت الهام‌بخش ایستادگی و تفکر مقاومت در صفوف مستحکم جهان اسلام در غزه و لبنان بودند.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید شهرستان شاهرود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای مقاومت به‌ویژه شهیدان «سید حسن نصرالله» و سردار «عباس نیل‌فروشان» گفت: این شهیدان در راستای جبهه مقاومت الهام‌بخش ایستادگی و تفکر مقاومت در صفوف مستحکم جهان اسلام در غزه و لبنان بودند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی با تاکید بر اینکه تمام مقاومت و ایستادگی‌ها برگرفته از تفکر دفاع مقدس است، افزود: امروز در جایگاه حمایت از جبهه مقاومت گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه هستیم که محور مبارزه در منطقه را حزب‌الله معرفی کردند و همه مجاهدان در کنار حزب‌الله نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، گفت: در این عملیات پیش از حمله موشکی سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی از کار افتاد و این نشان از توان سایبری رزمندگان جبهه مقاومت بود.

وی ادامه داد: اطلاعات دقیق از نقاط حساس قبل از عملیات در یک بانک منسجم شناسایی و برای هدف قراردادن آنها به‌موقع برنامه‌ریزی شد.

سردار شوقانی تصریح کرد: با توان عملیاتی ما پایگاه‌های هوایی، مراکز حساس شاباک، موساد و مکان‌های جاسوسی رژیم اشغالگر به‌دقت مورد هجوم قرار گرفت.

وی به توان رسانه‌ای در گزارش اصابت دقیق موشک به اهداف اشاره کرد و گفت: مهم‌تر از این عملیات، حماسه سیزدهم مهرماه، جمعه نصر و عملیات بزرگ ارتباط امت با امامت بود.

دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ مهر در محل مصلی پیامبر اعظم‌(ص) تا گلزار شهدا به مدت سه روز برگزار می‌شود.

شهرستان شاهرود دارای یک‌هزار و ۱۰۰ شهید مدفون و یک‌هزار و ۷۰۰ شهید منتسب است.

نمایشگاهی متشکل از ۸۰ غرفه طرح اسوه استانی با ۷۴ پایگاه و ۶ غرفه بنیاد تعاون بسیج در این اجلاسیه دایر است. روایتگری از سیر دفاع مقدس، غائله گنبد، مدافعان حرم، سلامت و امنیت توسط پیشکسوتان در دستور کار قرار دارد.

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، زنان تمدن‌ساز، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و عشایری و همچنین هوش مصنوعی در محل این اجلاسیه برپا است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق مرکز استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا