اخبار استانسبک زندگیفرهنگ و هنر

به یاد شهدای والا مقام خطیر کوه

بیست و نهمین سالگرد شهادت «محمد نوری» و یادواره شهدای منطقه خطیرکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، در بیست و نهمین سالگرد شهادت شهید محمد نوری مراسم یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای منطقه خطیرکوه با هدف زنده نگه‌داشتن یاد شهید در سالروز شهادتش در کنار مزار شهدای مهدی‌شهر با حضور خانواده شهید و مردم قدرشناس این دیار برگزار شد.

حجت‌الاسلام جمشیدی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان در این مراسم در بیان ارزش و اهمیت و تأثیر گزاری خون شهید در جامعه بیان کرد: شهید جایگاه خاصی نزد خدا دارد و بر اساس آیه شریفه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند چون به‌صورت آگاهانه این نوع مرگ را انتخاب کرده‌اند و دومین فرق شهید با دیگران این است که نوع مرگ خود را انتخاب کرده‌اند و به همین دلیل است که شهید نسبت به دیگران که سؤال شب اول قبر دارند مورد سؤال قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایت اسلامی با ریختن اولین قطره از خون شهید موجب پاک شدن گناهانش شده و به چهره وجه الله نظر می‌افکند، افزود: شهدا چراغ راه هستند و اگر در خط شهدا حرکت کنیم گمراهی وجود ندارد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان سمنان گفت: خداوند رمز و رازی را در خون هر شهید قرار داده است و باید گفت تأثیر خون شهدای مقاومت در منطقه موجب اتحاد و خیزشی جدید در مقابل اسرائیل غاصب صهیونیستی شده و موجب اتحاد مسلمین جهان شده است.

بر اساس این گزارش کربلایی مجید بابائی، مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت در این مراسم در ذکر مصیبتی از شهید، کبوتر دل عاشقان و میهمانان شهدا را به صحن و سرای سالار شهیدان پرواز داد.

«کتاب زندگی‌نامه شهید محمد نوری» در این مراسم فرهنگی معنوی به نویسندگی خانم زینب جمشیدی فر رونمایی شد؛ همچنین از پدر و مادر شهید و مسئول پایگاه جانباز جمشیدی به‌رسم ادب و احترام تجلیل شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا