اخبار استان

تلفات برق استان ۲۷درصد کاهش داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از کاهش ۲۷ درصدی تلفات انرژی در شبکه توزیع برق استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس،  محمدرضا صادقی امروز _سه‌شنبه یکم آبان_در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی تلفات انرژی در شبکه توزیع برق استان اظهار کرد: روند کاهش تلفات انرژی و عدد ۵.۹۲ درصد در این شاخص که از نُرم جهانی پایین‌تر است، نشان از انجام اقدامات مؤثر در زمینه فنی و درایت مسئولان برق دارد.

وی افزود: توجه به تولید برق با تکیه بر روش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند کمک به اهداف توسعه‌ای استان کند و جبران بخش اعظمی از ناترازی برق باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تاکید بر مزیت‌های نسبی استان و کمبود آب گفت: با توجه به وضعیت انرژی در ایام سرد سال، واحدهای صنعتی با تجهیز خود به سوخت جایگزین می‌توانند به روند تولیدی خود ادامه دهند.

صادقی با اشاره به چالش استان در وضعیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: اقداماتی نظیر الزام ساختمان‌های اداری به برچسب انرژی، برنامه‌ریزی صنایع درخصوص احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس و نیروگاه‌های خورشیدی به منظور تأمین بخشی از مصرف خود از این بخش، مجهز کردن تمام دستگاه‌های اجرایی استان به دیزل ژنراتور و وارد شدن به امر بهره‌وری از قوانینی است که مغفول مانده و با انجام این قوانین، بخش فراوانی از ناترازی جبران خواهد شد.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بزرگترین آفت یک جامعه انقلابی «مصرفی» شدن آن است، گفت: برخی از صنایع هنوز از دوران انقلاب صنعتی عبور نکرده‌اند و تولید خود را با تکیه بر تکنولوژی بسیار قدیمی به انجام می‌رسانند که تغییر در ساختار و اصلاح تجهیزات می‌تواند مصرف انرژی را در آنها به شدت کاهش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ضرورت توسعه هوشمندپذیری در ساختمان‌های در دست احداث افزود: هوشمندسازی یک بحث زینتی و لوکس نیست، بلکه در راستای اصلاح الگوی مصرف است و ضرورت به شمار می‌رود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا