اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستان

با آغاز بارش ها در استان، هشدار زرد هواشناسی اعلام شد؛

همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا اقصی نقاط استان سمنان میزبان سامانه کم فشار بارشی خواهد بود در نتیجه سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ خود را در این استان فعال کرده است.

فعالیت سامانه بارشی در دوشنبه و سه شنبه به خصوص نیمه شمالی و مناطق شرقی استان سمنان را تحت تأثیر قرار خواهد داد همچنین بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، دمای هوا در استان سمنان تا پنج درجه کمتر می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و نیمه شرقی سبب بارش رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ وجود دارد و در ارتفاعات و نواحی کوهستانی برف، مه آلودگی، کولاک و در غالب نقاط باد شدید را شاهد خواهیم بود این سامانه از امشب وارد استان سمنان خواهد شد.

در هشدار هواشناسی آمده که احتمال آب گرفتگی معابر، اختلال در تردد بین شهری به خصوص جاده‌های مرتفع استان سمنان، احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید و نوسانات دمایی از جمله اثرات سامانه کم فشار بارشی است.

اداره کل هواشناسی استان سمنان همچنین از مردم خواسته تا در ارتفاعات استان حضور پیدا نکنند چرا که در کنار برودت هوا و بارش، احتمال وزش باد شدید نیز وجود دارد و این مخاطراتی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده افزایش تدریجی و محسوس دما را خواهیم داشت امروز دوشنبه آسمان مرکز استان ابری و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۵ و هفت درجه بالای صفر است.

برای شنبه هفته آتی نیز در مرکز استان سمنان شاهد بارش باران خواهیم بود در شاهرود نیز آسمان طی ۲۴ ساعت آتی ابری می‌شود همچنین شاهد کاهش محسوس دما نیز برای امشب و فردا شب خواهیم بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای امروز شاهرود ۱۴ و سه درجه بالای صفر است و این شاخص فردا به ۱۰ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر تغییر خواهد کرد.

منبع: مهر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا