اجتماعیاخبار استانسبک زندگیسفر

سمنان آماده اسکان میهمانان نوروزی؛

امیر کرم زاده از آمادگی استان برای اسکان ۵۰ هزار نفر شبانه در ایام نوروز در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس کرم‌زاده در هفتمین جلسه ستاد خدمات سفر به زائران و مسافران ویژه نوروز ۱۴۰۳ که روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در سال گذشته ظرفیت رسمی اقامتی ما در استان سمنان ۷هزار نفر بوده است اما در سال جاری به بیش از ۱۰هزار نفر افزایش‌ یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز ما توان اقامت بیش از ۲۰هزار نفر را در استان داریم و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراری ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در این ایام آمادگی برای اسکان ۵۰هزار نفر شب را در استان سمنان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای اسکان مسافران و زائران، ۱۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی ازجمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی در استان سمنان فعال است.

او در تشریح آمار مسافران و زائران از ابتدای شروع ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ گفت: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲، ۱۶۱هزار خودرو وارد استان سمنان شده است و در حدود ۶ هزار نفر اقامت رسمی در استان داشته‌اند که ۱۷ نفر آن گردشگر خارجی بوده‌اند.

کرم‌زاده افزود: در راستای ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط اداره میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیرو انتظامی در مبادی شهرها ایجادشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در استقبال از بهار ۲۷ موزه در استان سمنان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند.

او افزود: برای ایجاد شورونشاط اجتماعی و معرفی آئین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آئینی، موسیقی محلی، نوروزخوانی و … مشغول به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی است.

کرم‌زاده ضمن اشاره به شش برابر شدن تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان سمنان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته گفت: در نوروز ۱۴۰۳، ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: وجود ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری یکی از نکات قوت گردشگری استان سمنان است که در طی این مدت توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است.

او در پایان در تشریح عملکرد ستاد خدمات سفر سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت ستاد خدمات سفر استان با ۱۵ کمیته فعال و ۳۰ جلسه، ۳۶۰ مصوبه برای خدمت‌رسانی به زائران، مسافران و گردشگران در استان سمنان داشته است.

منبع: میراث آریا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا