اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستان

افسانه شعبان‌نژاد از کتابخانه مزدقانی بازدید کرد؛

افسانه شعبان‌نژاد شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به همراه محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی روستای مومن‌آباد بازدید کرد.

افسانه شعبان نژاد یکی از  نویسندگان ملی است که به مناسبت انتخاب روستای مومن‌آباد در جشنواره دوستدار کتاب روستاها و عشایر و در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ مطالعه در کودکان، ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی به سؤالات کودکان عضو کتابخانه با صبر و حوصله پاسخ داد.

زهرا مومن‌آبادی مسئول کتابخانه عمومی شیخ محمود مزدقانی با اعلام این خبر گفت: افسانه شعبان‌نژاد در حاشیه این بازدید با تأکید بر اهمیت حضور کودکان در کتابخانه‌ها یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی با فراهم آوری منابع در موضوعات مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی نقش بسزایی در پرورش و رشد ذهنی کودکان ایفا می‌کنند.

این نویسنده کودک و نوجوان، زیباسازی بخش کودک را مهم دانست و بیان کرد: داشتن فضاها و مکان‌های صمیمی و زیبا برای کودکان در ایجاد آرامش روانی و داشتن هویت فردی مستقل برای آن‌ها مؤثر خواهد بود.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور این نویسنده در کتابخانه، خاطرنشان کرد: حضور نویسندگان کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها موجب دلگرمی کودکان است و آشنایی کودکان و نوجوانان از نزدیک با این نویسندگان، شور و شوق مطالعه و حتی انگیزه نویسندگی را در وجود آنان بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد.

گفتنی است، افسانه شعبان‌نژاد، پس از بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه با کودکان عضو کتابخانه به گفتگو نشست و ضمن پاسخگویی به سؤالات آن‌ها چند سطر از آثار خود را برای آن‌ها بازخوانی کرد. در ادامه کودکان فعال عضو کتابخانه نیز چند عنوان کتاب وی را معرفی و جمع خوانی کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا