اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستانسبک زندگیسیاسی

با مجرمان چهارشنبه آخر سال برخورد بازدارنده خواهد شد؛

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از برخورد جدی و بازدارنده با دستگیرشدگان احتمالی چهارشنبه پایان سال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، نشست مشترک دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با موضوع اتخاذ تمهیدات لازم برای برخورد قاطع و قانونی با برهم زنندگان آرامش و آسایش جامعه در چهارشنبه آخر سال برگزار شد؛

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در این نشست گفت: همزمان با ایام بهار بندگی و معنویت و با توجه به نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال، مسئولان قضایی سراسر استان با سازماندهی کارگروه پیشگیری از وقوع جرم متشکل از نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی در سراسر استان، ضمن رصد کامل تحرکات افراد سودجو و منفعت طلب پس از شناسایی و دستگیری برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه در شعب ویژه و فعال، به پرونده این افراد خارج از وقت و به صورت فوق العاده رسیدگی خواهند کرد.

محمدتقی گلی با تأکید بر تقویت و افزایش گشت‌های نظارتی در چهارشنبه پایان سال افزود: با شناسایی مناطق پرخطر و آسیب‌پذیر و نیز استقرار یگان‌های انتظامی می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های احتمالی جانی و مالی جلوگیری به عمل آورد.

ایشان تصریح کرد: شعب کشیک با حضور کارکنان قضایی و اداری در مراجع قضایی فعال و همراه با سرعت و دقت به گزارش‌های واصله از ضابطین رسیدگی و دستورات قانونی لازم را صادر می‌کنند.

وی با هشدار به برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه به علت وقوع حوادث جبران‌ناپذیر ناشی از عدم کنترل هیجانات چهارشنبه پایان سال (چهارشنبه سوری) عنوان کرد: دستگاه قضایی استان با برهم زنندگان نظم و آسایش جامعه بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان خطاب به مسئولان قضایی استان خاطرنشان کرد: به مدارس و نهاد‌های آموزشی توصیه شود در جلسه‌ای با حضور اولیاء و مربیان پیرامون احصاء چالش‌های چهارشنبه پایان سال، والدین را از اتفاقات و تحرکات فرزندان‌شان و رفت و آمد‌های آنان آگاه کنند تا از بروز حوادث تلخ و ناگوار در پایان سال جلوگیری شود.

او تاکید کرد: برخی از اصناف و مشاغل اقدام به فروش و توزیع مواد محترقه و هیجان انگیز دارند که باید در این ایام از عرضه این وسایل و ادوات خودداری کنند.

گلی در پایان گفت: با افراد دستگیر شده در چهارشنبه آخر سال برخورد عبرت‌آموز و بازدارنده انجام خواهد شد و امید است با فرهنگ‌سازی صحیح، تمامی اقشار جامعه با مسئولان و ضابطین همکاری لازم را داشته تا شاهد بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

منبع: میزان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا