اخبار استان

افتتاح نیروگاه تجدیدپذیر با حضور رئیس‌جمهور

نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶ مگاوات و تولید سالانه بیش از ۱۰.۵۲ میلیون کیلووات ساعت توسط بخش خصوصی، با حضور حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به صورت ویدئوکنفرانس در سمنان به بهره برداری رسید؛

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس مقدمات ساخت نیروگاه تجدیدپذیر ۶ مگاواتی شهر سمنان با سرمایه گذاری ۱۶۰۰ میلیارد ریال در بخش نیروگاهی توسط بخش خصوصی با قرارداد خرید تضمینی توسط ساتبا از مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

با بهره برداری از این نیروگاه بخش خصوصی با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۰.۵۲ میلیون کیلووات ساعت، سالانه از مصرف معادل بیش از ۲.۸۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و انتشار ۵.۸۷ هزار تن آلاینده های زیست محیطی جلوگیری شده و سبب صرفه جویی ۲.۳۱ هزار مترمکعب آب در فرایند تولید برق می شود.
افتتاح این نیروگاه ۶ مگاواتی کمک بسیاری به مدیریت شبکه برق استان سمنان بویژه در فصل پیک برق می کند و با ساخت این نیروگاه، ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در استان سمنان به ۳۴ مگاوات رسیده است.
لازم به ذکر است، با پیگیری های بسیار سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا) و همکاری بخش خصوصی در حال حاضر ۲۱ پروژه با ظرفیت بیش از ۳۵۸ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در استان سمنان در حال ساخت است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا