اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستانسبک زندگی

۳۰۰واحد مسکونی تحویل نیازمندان شد؛

محمدحسین ذوالفقاری: یک برنامه چهار ساله ساخت هزار واحد را در دستور کار داریم که طی ماه گذشته ۳۰۰ واحد در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ضمن تشکر از حمایت و کمک خیرین جهت کمک به نیازمندان در سال جاری گفت: طی روزهای پیش‌رو با دو رویداد مهم ملی و مذهبی عید نوروز و ماه مبارک رمضان مواجه هستیم که ضرورت دارد در این ایام مایحتاج نیازمندان سطح استان را به کمک خیرین و کمک‌های دولت مرتفع سازیم.

ذوالفقاری اظهار کرد: از سالروز میلاد امیرالمؤمنین (ع) اداره کل کمیته امداد با برنامه‌ریزی‌های لازم آمادگی کامل جهت جمع‌آوری کمک‌ها و ارائه به نیازمندان را فراهم کرده تا بتوانیم مایحتاج نیازمندان با اولویت قراردادن البسه، کفش، ارزاق ماه مبارک رمضان و عید نوروز را جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان قرار دهد.

وی در ادامه ابراز داشت: رویداد نیکوکاری و کمک به نیازمندان از میلاد امیرالمؤمنین (ع) آغاز شده و تا اواخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و قطعاً نتایج مطلوبی خواهیم داشت.

هوشمندسازی خدمات کمیته امداد از سال ۱۴۰۰

ذوالفقاری در رابطه‌ با روند خدمات اداره کل کمیته امداد اظهار کرد: از دو سال گذشته خدمات کمیته امداد هوشمند شده و این موضوع از ارائه خدمات تکراری جلوگیری کرده و موجب می‌شود هر فرد خدمات متفاوتی دریافت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان تصریح کرد: جشن نیکوکاری نسبت به سال گذشته زودتر آغاز شده  و تا کنون توانسته‌ایم ۳۰درصد بیشتر از برنامه‌های گذشته کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری کنیم.

فرهنگ‌سازی جشن نیکوکاری در بین نوجوانان و جوانان

ذوالفقاری ضمن اشاره به نواختن زنگ نیکوکاری باهدف فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان تصریح کرد: از تاریخ ۱۷ اسفندماه پایگاه‌های ثابت جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان و میعادگاه‌های نمازجمعه مستقر شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد به‌عنوان یک دستگاه توانمندساز در کنار نیازمندان سطح استان قرار دارد و با بیش از چهار دهه تجربیاتی در بحث توانمندسازی و کارآفرینی در دستور کار قرار داده و به مرحله اجرا گذاشته است.

ذوالفقاری تصریح کرد: خوشبختانه کمیته امداد استان سمنان جزو سه دستگاه برتر در سطح استان بوده که در زمینه اشتغال‌زایی توانسته موفقیت‌های بسیاری کسب کند چرا که دیدگاه این مجموعه به گونه‌ای است که یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی به دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ایجاد کار، زنجیره کار و کارآفرینی است.

کسب رتبه اول اشتغال‌زایی در دو سال متوالی

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال‌زایی و توانمندسازی در سطح استان توانسته‌ایم در دو سال متوالی در بین استان‌های سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: در بهمن‌ماه سال جاری سالی با ایجاد ۹ هزار و ۷۰۰ شغل توانسته‌ایم یک هزار و ۵۵۰ خانوار را با توانمندسازی مورد حمایت قرار داده تا بتوانند به شکوفایی اقتصادی دست یابند.

رفع مشکل مسکن نیازمندان

ذوالفقاری ضمن اشاره به راه‌های توانمندسازی اقتصادی ابراز داشت: یکی از راهکارهای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند رفع مشکل مسکن است که کمیته امداد در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار مستأجر را تحت حمایت قرار داده است و مجموعه کمیته امداد از توانایی لازم جهت احداث و یا خرید مسکن برای یک هزار و ۵۰۰ خانوار را خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در ادامه افزود: اداره کل کمیته امداد برای یک برنامه چهار ساله ساخت حدود یک هزار واحد را در دستور کار قرار داده و طی ماه گذشته ۳۰۰ واحد را در اختیار نیازمندان گذاشته‌ایم و ۷۰۰ واحد دیگر در سطح استان در حال ساخت است.

ذوالفقاری در خصوص موضوع توانمندسازی پژوهشی و نخبگی تحصیلی انجام شده توسط کمیته امداد تصریح کرد: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز و حدود ۵۵۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد که این مجموعه با کمک‌هزینه‌های پرداخت شهریه دانشجویی و کمک‌هزینه‌هایی جهت چاپ مقاله، کتاب و یا شرکت در مسابقات مختلف علمی این افراد را مورد حمایت قرار داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهت توانمندسازی پژوهشی بیش از ۱۵ پژوهشگر به‌صورت مستقیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد.

منبع: مرآت

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا