اجتماعیاخبار استاناخبار شهرستانسبک زندگیسیاسی

مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان با مادر شهید “مهدی اشرف” دیدار کردند

همزمان با فرارسیدن ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس، رئیس و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان با خانواده شهید "مهدی اشرف" دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای قومس، در این دیدار که در راستای اجرای طرح “سلام شهید” و با حضور علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان و جمعی از معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با اهداء لوحی از صدیقه قیومی، مادر شهید والامقام مهدی اشرف تقدیر شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر گفت: سعادتمندید که در زمره خانواده معزز شهدا، حماسه آفرینان و دریادلان در روزگارسرنوشت ساز دفـاع مقدس هستید.

منصفی راد افزود: این عزیزان که با رشادت و جان فشانی های خود ضامن بقا و حافظ عزت و آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی بودند و خاطره ی خوش از خودگذشتگی هایشان در ذهن و بر زبان مردم قدرشناس این سـرزمین همواره باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا وظیفه و ادای دین ما به این عزیزان است، ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان، بهار عبادت و همچنین ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، توفیق و سعادت تکـریم از خانواده معظم شهدا دست یافته را ارج می نهیم.

صدیقه قیومی، مادر شهید مهدی اشرف نیز در این دیدار با بیان برخی از ویژگی های اخلاقی فرزند شهیدش گفت: شهید در بخشی از وصیتنامه خود، آورده است که مردم با حضور پرشور خود در صحنه‌های مختلف نهال جمهوری اسلامی را برای فتح قله های موفقیت یاری کنند.

وی افزود: مهدی سومین فرزند ما بود که چهارم آبان ۱۳۴۸مصادف با میلاد ولی عصر(عج) در شهرستان سرخه استان سمنان متولد شد و به خاطر همین اسمش را مهدی گذاشتیم، در هفت سالگی وارد دبستان شهید امامی سرخه شد و در ۱۲سالگی برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی فیض در سرخه رفت و سرانجام برای اخذ مدرک دیپلم تحصیلات خود را در دبیرستان دهخدای سمنان ادامه داد.

مادر شهید ادامه داد: شهید از سال ۱۳۶۴ ضمن فراگیری درس های دوره متوسطه با پایگاه‌های مقاومت بسیج همکاری می کرد و برای اولین بار در سپاه سرخه ثبت‌نام کرد و عازم جبهه شد و هر بار که از مناطق جنگی به زادگاه خود بازمی‌گشت، به سوی کلاس موقت می‌رفت و سنگر علم و دانش را نیز حفظ می کرد.

قیومی خاطرنشان کرد: از ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵، چندین مرتبه به جبهه‌ های جنوب و غرب اعزام شد و به عنوان تک‌تیرانداز، بی سیم چی و کمک تیربارچی در جبهه ایفای نقش می کرد، در مجموع به مدت ۹ماه و ۱۰ روز در شرایطی که هنوز محصل بود و کمتر از بیست سال سن داشت در جبهه های جنگ با مسئولیت های مختلف به مبارزه با تجاوز دشمن پرداخت و سرانجام در بیست و دوم دی ۱۳۶۵در منطقه شلمچه در عملیات غرورآفرین کربلای پنج در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

منبع: جهاد دانشگاهی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا